środa, 25 września 2013

Konfiguracja IIS do hostowania aplikacji wykorzystującej SSL

Zgodnie z zapowiedzią, zaprezentowaną jakiś czas temu tutaj na blogu, po blisko 2 latach postanowiłem porzucić sharepointa i skoncentrować się na programowaniu w .NET. Jednym z zadań, jakie zostało mi postawionych, było stworzenie aplikacji webowej\web service, który jako swój element składowy będzie wykorzystywał inny web service zabezpieczony certyfikatem SSL.

Przystąpiłem więc do pracy. Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem, to zainstalowałem certyfikat na komputerze (dwuklik na certyfikacie, a nast. 'next->next->wpisz hasło -> next->itd.').

Następnie stworzyłem aplikację webową, która wykorzystywała ten web service i wyświetlała odpowiednie dane na stronie .aspx. Pocz. visual studio nie chciało się u mnie podłączyć do web service (zapewne kwestia servera proxy w korpo), bo z 'iPlusa' wszystko chodziło tak jak należy.
Sposobem, aby zaczęło mi to działać w sieci korporacyjnej, okazało się włączenie programu Fiddler. Początkowo planowałem go użyć do zdiagnozowania problemu, natomiast... samo jego wykorzystanie rozwiązało mój problem na maszynie developerskiej (zapewne wynika to z faktu, że Fiddler w domyślnych ustawieniach wymusza autentykację).


Ok, aplikacja na maszynie developerskiej to jedno. Jeszcze trzeba to postawić na IIS, aby inni ludzie mieli do tego dostęp. O ile stworzenie puli aplikacji i wgranie tam strony było proste, o tyle sprawienie, aby nasza aplikacja mogą bez problemów wykorzystywać zewnętrzny web service z SSL przysporzyło mi nieco pracy (Error 403).


Rozwiązanie polega na tym, że należy stworzyć własny certyfikat i ustawić w ISS 'powiązania' (ang. 'bindings'). Jak to zrobić można przeczytać tutaj oraz tutaj (2 art. do czytania)


oraz upewnić się w ustawieniach puli aplikacji, że aplikacja będzie uruchamiana z konkretną tożsamością użytkownika (ponieważ ta konkretna aplikacja nie posiadała swojego typu 'logowania', to jest personifikowana jako konto admina w puli aplikacji).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz