czwartek, 26 września 2013

Datatable to CSV (Excel)

Ost. zostałem poproszony o pomoc w pewnej sprawie. Sprawa dotyczyła... problemu z zapisem, a nast. odczytaniem dokumentu CSV na dysku. No cóż. Nie pozostało mi nic innego, jak zamienić FileStream na MemoryStream, a nast. przekazać go do obiektu klasy Attachment (pomijając zbędne zapisywanie załącznika na dysku). Przy okazji poprawiłem też metodę tworzenia samego załącznika (zapytanie SQL zwracało DataTable, który nast. był konwertowany na CSV). Całkiem sprytne i zgrabne rozwiązanie znalazłem na stackoverflow.com (convert-datatable-to-csv-stream).

Dlaczego więc piszę tutaj o tym? Ponieważ, w rozwiązaniu, które jest na stackoverflow, dokonałem kilku kosmetycznych zmian i postanowiłem je sobie tutaj zachować na przyszłość.

W klasie wywołującej kodowanie: "Windows-1250"
W klasie Extensions, w metodzie ToCSV znak oddzielający: ";"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz